Uuden vuoden lupaus 2013
Haluan vuonna 2013 oppia huolehtia itsestäni paremmin. Haluan, että minulla on hyvä olo itseni kanssa.  Tällä hetkellä ei todellakaan ole hyvä olo.
Tunnen itsen rumaksi väsyneeksi, en kelpaa itselleni koska en mielestäni pysty mihinkään, en ole minkään arvoinen, ahdistaa ja masentaa. Tästä tunteesta haluan oppia pois, koska edessä on haastava vuosi lapsettomuushoitojen kera.
Ja mikä tärkeintä haluan, että mahdollisella tulevalla lapsellamme on äiti, joka arvostaa ja rakastaa itseään. En halua että lapsi oppii samat synkät ajatuskuviot kun minulla.
Hyvä olo on ensimmäinen tavoitteeni. Mikä saa minut voimaan hyvin ja luottamaan siihen, että kelpaan ja  olen kaunis, enkä ruma niin kuin nyt olen pitkään ajatellut?
Tunnen oloni hyväksi kun teen jotain järkevää kotona siivoan, tiskaan tai muuta vataavaan. Rakastan tunnetta liikunnan jälkeenja tulen hyvälle mielelle  siitä.
Tällä hetkellä minua ärsyttää kun käytän töiddä vain farkkuja ja T-paitaa. Haluan olla siististi ja mukavasti puettu. Erilliset työvaattet ja vapaa-ajan vaatteet. Kaappi on tällä hetkellä täynnä  liian pieniä vaatteita, ne masentavat minua tällä hetkellä.
Tunnen oloni hyvälsi kun olen hoitanut ihoni ja sitä kautta tiedän näyttäväni paremmalta.  Haluaisin, että minulla on aikaa pestä kasvot ja hampaat rauhassa ennen töihin lähtöä, silloin tuntisin oloni paremmaksi jo heti aamusta
Uskon, että jos panosttan hyvään oloon ja iloisiin mukaviin asioihin, kestän tulevat lapsettomuushoidotkin henkisesti paremmin ja toivon, että myös paino lähtee pikkuhiljaa laskuun. En tee painonpudotuksesta erillistä tavoitetta tai lupausta kodka se stressaisi minua vain enemmän. Jos paino laskee niin se on hyvä juttu mutta ei haittaa vaikka paino ei muuttuisikaan.
 
Suunnitelma
Ihan ensimmäisenä siivoan vaatekaappini. Otan varsinkin henkarikaapista poimin kaikki liian pienet vatteet pois ja laitan jemmaan odottamaan parempia aikoja. Ostan alennusmyynneistä  muutamat siistit mustat housut  joita voin käyttää kauluspaitojen kanssa.  Niin tuntisin itseni siistiksi töissä ja sen kautta mulla olisi parempi mieli.
 
Pyrin järjestämään aamuni niin , että ehdin pestä kasvot ja hampaat, se vaatii heräämistä npin 10 min aikaisemmin mutta otan asian tavoitteeksi.  Uni on myöskin minulle tärkeä, joten pytin järjestämään arjen niin, että saan nukuttua noin kadeksian tuntia yössä.
Tiedän liikunnan ja ulkoilun olevan mielialleni tarkeää, joten pyrin liikkumaan tai urheilemaan jollain tavalla joka päivä, se voisi myös vähentää kipuja polvessa ja muualla.