Löysin helmen noin vuosi sitten. Mulla on nimittäin paras mahdollinen avustaja. Tähän mennessä ainakin mennyt tosi hyvin, jotenkin vaan yhteinen sävel on löytynyt. 

Mulla on avustaja tunteja 20 viikossa ja se on ainakin toistaiseksi ollut ihan hyvä määrä, en haluasi enempää mutta vähempi olisi sitten taas liian vähän. Monet ovat kyselleet mitä avustaja meilä tekee. Ajattelin nyt lyhyesti kirjoittaa mitä arki avustajan kanssa pitää sisällään. Auvustajan kanssa käydään melkeinpä viikottain uimassa, ja tottakai kaupassa, hän hoitaa suurimmaksi osaksi tiski- ja pyykki- ja siivousrumban meillä.

Hän on suureksi avuksi meillä myös parisuhdetta ajatellen, koska jos ei avustajaa olisi melkein kaikki kotityöt kaatuisivat miehen niskaan ja se olisi mun mielestä väärin. Mies ei ole mun kodinhoitaja tai avustaja vaan hän on puoliso. Tottakai mies hoitaa oman osansa kotitöistä mutta avustaja sitten melkein hoitaakin mun osuuden.  Nyt avustajan palkkaamisen jälkeen meidän parisuhde on jotenkn tuntunut tasapainoisemmalta ja rauhallisemmalta kun joka asiasta ei tarvitse riidellä.

No okei, kyllähän meilläkin riidellään mutta ei läheskään yhtä paljon kun aikaisemmin :)